Μπαίνω στην κλιμακτήριο. Πώς να την αντιμετωπίσω;

Έτσι, στα 20, σκεφτόμουν ότι στα 30 μου χρόνια, θα ήθελα να είμαι όπως κάποιες επιτυχημένες γυναίκες που ήξερα και ίσως στην αρχή δημιουργίας οικογένειας. Στα 30, φανταζόμουν ότι μία δεκαετία αργότερα θα είχα αποκτήσει παιδάκια και επαγγελματικά θα ήμουν στην καλύτερη φάση μου. Τώρα που είμαι κοντά στα 40, παρατηρώντας τις γυναίκες της ηλικίας των 50 ετών, βλέπω πώς διαχειρίζονται την κλιμακτήριο τους: άλλες περνούν σε αυτή τη φάση της ωριμότητας ομαλά και άλλες έχουν αρκετά ενοχλητικά συμπτώματα που δε γνωρίζουν πώς να τα διαχειριστούν.

Κλιμακτήριος: και τώρα τι;

Κατά μέσο όρο, η περίοδος της γυναίκας σταματάει κοντά στα 50 χρόνια της. Μπορεί, ωστόσο, να συμβεί αυτό είτε στο τέλος της δεκαετίας των 30 ή και στα 60. Η περίοδος της κλιμακτηρίου διαρκεί συνήθως 2 με 5 χρόνια πριν την εμμηνόπαυση και έως την αποκατάσταση των ορμονών, μετά από αυτή, μπορεί να χρειαστούν άλλα τόσα ή και παραπάνω χρόνια.

Ποια είναι τα συμπτώματα της κλιμακτηρίου

Όπως η διάρκεια, έτσι και τα συμπτώματα της κλιμακτηρίου μπορούν να ποικίλουν: άλλες γυναίκες έχουν ελαφρές εξάψεις ενώ άλλες παραπονιούνται για έντονες εφιδρώσεις όλη την ημέρα και τη νύχτα. Μερικές γυναίκες αναφέρουν ότι έχουν κηλίδες αίματος για κάποιους μήνες και άλλες αιμορραγίες για χρόνια. Η συναισθηματική αστάθεια είναι ένα ακόμα πολύ συχνό σύμπτωμα, το οποίο κάποιες γυναίκες καταφέρνουν και διαχειρίζονται πολύ ικανοποιητικά. Τα διάφορα συμπτώματα προκαλούνται από τις ορμονικές μεταβολές αλλά συνδέονται και με παράγοντες, όπως η διατροφή, ο τρόπος ζωής αλλά και οι γενετικοί παράγοντες. Καλό θα είναι, σε αυτή την περίοδο της ζωής της η γυναίκα να έχει περισσότερο χρόνο ξεκούρασης και ενασχόλησης με πράγματα που την ευχαριστούν ψυχικά, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις αλλαγές που της συμβαίνουν, τις οποίες τις επιδεινώνει συχνά το άγχος και η πιεστική καθημερινότητα. Αλλά πόσες έχουν αυτή τη δυνατότητα;

Τι πρέπει να κάνω στην κλιμακτήριο

Το πρώτο που πρέπει η γυναίκα κατά την κλιμακτήριο είναι να συνειδητοποιήσει ότι μπαίνει σε μία περίοδο ωριμότητας και ότι για ένα διάστημα θα πρέπει να μάθει να ακούει τις νέες ανάγκες που έχει ο οργανισμός της και να ανταποκρίνεται όσο το δυνατόν καλύτερα σε αυτές. Βοηθός της σε αυτή τη φάση της ζωής της –εκτός από τους δικούς της ανθρώπους – θα σταθεί ο εξειδικευμένος γυναικολόγος που θα της εξηγήσει τις αλλαγές στο σώμα της και θα της προτείνει τις απαραίτητες εξετάσεις, κάποια συμπληρώματα διατροφής και, αν χρειαστεί, κάποια βοηθητική θεραπεία.

Τι ΔΕΝ πρέπει να κάνω στην κλιμακτήριο

Η σκέψη ότι κλιμακτήριος σημαίνει αρχή γηρατειών, απλώς απαγορεύεται! Δεν είναι αστείο. Εμείς καθοδηγούμε το μυαλό μας να σκεφτεί θετικά ή αρνητικά. Οι βιολογικές λειτουργίες είναι αναπόφευκτες αλλά εμείς ζούμε, παράλληλα με αυτές, όσο μπορούμε καλύτερα. Η κλιμακτήριος έχει μία λογική ύπαρξης στη ζωή μίας γυναίκας: Σημαίνει το τέλος της αναπαραγωγικής ηλικίας όχι της ίδιας της ζωής. Είναι ώρα η γυναίκα να χαλαρώσει –σύμφωνα με όσα υποδεικνύει η φύση, αλλά δυστυχώς η σύγχρονη ζωή δε συμφωνεί– και να απολαύσει τους κόπους της, να θέσει νέους στόχους, να φροντίσει περισσότερο τον εαυτό της. Η πιο σωστή άποψη που χαρακτηρίζει την κλιμακτήριο είναι ότι πρόκειται για μία περίοδο δεύτερης εφηβείας! Δεύτερης αλλά πιο ώριμης, με κάποιες ορμονικές μεταβολές αλλά με πείρα για να τις διαχειριστούμε καλύτερα, να δούμε με άλλη πιο ώριμη ματιά τον κόσμο.

 

Ξεκινάω δράση στην κλιμακτήριο

[mks_icon icon=”fa-angellist” color=”#81d742″ type=”fa”] Φροντίζω την υγεία μου: Επισκέπτομαι το γυναικολόγο μου, κάνω τις εξετάσεις μου, προσέχω τη διατροφή μου, γυμνάζομαι τακτικά.

[mks_icon icon=”fa-angellist” color=”#81d742″ type=”fa”]  Σκέφτομαι θετικά: Κάνω θετικές σκέψεις και αντιμετωπίζω τα πράγματα αισιόδοξα.

[mks_icon icon=”fa-angellist” color=”#81d742″ type=”fa”]  Βρίσκω χρόνο για εμένα: Αφιερώνω, τουλάχιστον, 15΄ την ημέρα για να συγκεντρωθώ στον εαυτό μου, να διαβάσω ένα βιβλίο που με ευχαριστεί ή να δω κάποιο πρόγραμμα στην τηλεόραση που μου φτιάχνει τη διάθεση.

[mks_icon icon=”fa-angellist” color=”#81d742″ type=”fa”]  Παραμένω κοινωνική: Η παρέα με φίλους και φίλες είναι σημαντική και απαραίτητη για να αισθάνομαι καλά και να μοιράζομαι σκέψεις και συναισθήματα. Με δραστηριοποιεί να κάνω πράγματα που με ευχαριστούν.

[mks_icon icon=”fa-angellist” color=”#81d742″ type=”fa”]  Ζω τη στιγμή: Αποφεύγω την ανησυχία για το μέλλον ή την εμμονή με το παρελθόν. Είμαι καλά και σκέπτομαι πάντα θετικά.

Μπαίνω στην κλιμακτήριο. Πώς να την αντιμετωπίσω;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.