Είσαι έγκυος; Αυτές είναι οι μόνες 10+1 συμβουλές που θα χρειαστείς φέτος τα Χριστούγεννα για τη φουσκωμένη σου κοιλίτσα.

Τα φετινά Χριστούγεννα σε βρίσκουν με μια υπέροχη φουσκωμένη κοιλίτσα… Ένα υπέροχο πλασματάκι μεγαλώνει μέσα σου μέρα με τη μέρα, το καλύτερο δώρο για τη χρονιά που έρχεται…

Και εκεί που θέλεις να τα κάνεις και να τα προλάβεις όλα, μερικές φορές μάλιστα ακόμα περισσότερα και από αυτά που έκανες πριν, μία τρελή κούραση κάνει την εμφάνιση της.

Κάπου εκεί, ανάμεσα στα οικογενειακά καλέσματα και τις χριστουγεννιάτικες αγορές, καταλαβαίνεις πως η ενέργεια σου σε εγκαταλείπει. Το ίδιο και η καλή σου διάθεση, ιδιαίτερα αν είσαι προς το τέλος της εγκυμοσύνης και έχεις… βαρύνει, σωματικά και ψυχολογικά.

Εμείς, μοιραζόμαστε μαζί σου μερικές συμβουλές ώστε να περάσεις τις φετινές γιορτές γεμάτη ενέργεια και αισιοδοξία.

  1. Περιόρισε στο ελάχιστο τα γλυκά και τη ζάχαρη

Έχεις δίκιο. Τα γλυκά των Χριστουγέννων είναι υπέροχα. Και πολλές φορές εἰναι αυτό που αναζητάς για μια γρήγορη δόση ενέργειας. Όμως κάτι τέτοιο, όχι μόνο δεν κάνει καλό στο μωράκι σου, επειδή ανεβάζει στα ύψη το σάκχαρο σου, αλλά όπως απότομα σε ανεβάζει, άλλο τόσο απότομα σε ρίχνει.

Εάν πραγματικά νοιώθεις την ανάγκη να φας ένα γλυκό, αρκέσου σε μία μόνο μερίδα, και σε κάθε περίπτωση απέφυγε την ταυτόχρονη κατανάλωση αναψυκτικών ή ροφημάτων που και αυτά έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

  1. Μην ενδώσεις στα τσιμπολογήματα

Μπορεί στην περίοδο της εγκυμοσύνης η κοιλίτσα σου να είναι πιο μεγάλη και από εκείνη του Άη Βασίλη, αλλά αυτό δε σημαίνει πως μπορείς να τρως ότι θέλεις όσο συχνά θέλεις. Προσπάθησε να τηρήσεις τον κανόνα μικρά, θρεπτικά γεύματα ανά τρίωρο και γέμισε το πιάτο σου εξαρχής με όλη την ποσότητα φαγητού που πρέπει να καταναλώσεις.

Τρώγε αργά, ώστε να καταλάβεις πότε πραγματικά χὀρτασες και πες όχι σε σνακ που δεν έχουν καμία απολύτως θρεπτική αξία για σένα ή το μωράκι σου.

  1. Μην τρως αργά το βράδυ

Η πέψη σου δυσκολεύει και επιβραδύνεται δραματικά κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης. Πρόσεξε λοιπόν καλά. Είναι πολλές φορές που έγκυες έχουν κυριολεκτικά μπερδέψει μία βαρυστομαχιά ή έναν έντονο πόνο δυσπεψίας με πρόωρες συσπάσεις ή κάτι παρόποιο και έχουν καταλήξει στο μαιευτήριο νομίζοντας πως θα γεννήσουν. Προσπάθησε λοιπόν να τρως σχετικά νωρίς και να μην πηγαίνεις για ύπνο με γεμάτο στομάχι. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, κάλεσε το γιατρό ή τη μαία σου

  1. “Ζήλεψες” κάτι διεγερτικό;

Στα πλαίσια μίας υγιούς κύησης, ένα εσπρεσσάκι με ένα κομμάτι μαύρη σοκολάτα και λίγα αμύγδαλα, θα σου δώσουν όλη την απαραίτητη ενέργεια τη στιγμή που νοιώθεις πως τη χρειάζεσαι, χωρίς ενοχές. Ρώτα βέβαια πρώτα το γυναικολόγο σου αν στο επιτρέπει.

  1. Προτίμησε σύνθετους υδατάνθρακες.

Το χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι πολύ νόστιμο αλλά μπορεί να εκτινάξει το σάκχαρο σου στα ύψη. Κάτι που δεν είναι καθόλου καλό για το μωράκι σου. Κατανάλωσε μικρές ποσότητες από επεξεργασμένα τρόφιμα και προτίμησε σύνθετους υδατάνθρακες τους οποίους συνδύασε με καθαρή πρωτεΐνη, ώστε να μειωθεί ο συνολικός γλυκαιμικός δείκτης της τροφής. Όσπρια, καρποί, και δημητριακά χωρίς ζάχαρη είναι η καλύτερη πηγή ενέργειας για το πλασματάκι σου.

  1. Κοιμήσου

Ο ύπνος μπορεί να είναι ένας προφανής τρόπος για να νικήσεις την εξάντληση, αλλά είναι το τελευταίο πράγμα που σκέφτεσαι όταν οι γιορτές έχουν μπει για τα καλά. Ανάμεσα στα ψώνια της τελευταίας στιγμής, το μαγείρεμα, και τις εορταστικές εκδηλώσεις, πρέπει να βρεις το χρόνο για έναν καλό, βαθύ ύπνο, ώστε το σώμα σου να μπορέσει να ξεκουραστεί και το μωράκι σου να ηρεμήσει. Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, είναι πολύ σημαντικό να επιμείνουμε σε ένα κανονικό πρόγραμμα ύπνου, τόσο τα Σαββατοκύριακα όσο και κατά τη διάρκεια των διακοπών.

  1. Πρόσεχε μην ξεφύγεις στο αλκοόλ.

Γνωρίζεις πολύ καλά πως στην εγκυμοσύνη το αλκοόλ πρέπει να αποφεύγεται λόγω της τοξικότητας του, αφού το συκώτι του μωρού σου δεν μπορεί ακόμα να το μεταβολίσει σωστά. Όμως στις γιορτές, ένα ή δυο ποτηράκια κρασί ή μια μπύρα, θεωρητικά δεν βλάπτουν. Προσοχή όμως μήπως μπερδευτείς και τελικά πιείς περισσότερο από ότι θεωρείται σχετικά ασφαλές. Εάν πιεις, σημείωσε το στο κινητό σου, και ανάτρεξε σε αυτή την πληροφορία στην περίπτωση που πας να το ξανακάνεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο αν έχεις να πας σε πολλά καλέσματα. Σε κάθε περίπτωση, κατανάλωσε τα 8 ποτήρια νερό που χρειάζεσαι σε καθημερινή βάση και γιατί όχι, έχε μαζί σου το δικό σου απολαυστικό αναψυκτικό, πχ μία σπιτική λεμονάδα με τζίντζερ.

  1. Μην αμελείς τη γυμναστική σου.

Περπάτημα, yoga ή πιλάτες; Όποιας μορφής και αν είναι η άσκηση σου στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, δεν πρέπει να σταματήσει. Στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, η υγεία η δική σου και του μωρού σου είναι προτεραιότητα. Μπορεί η άσκηση να είναι το τελευταίο πράγμα που έχεις χρόνο να κάνεις, όμως αυτό πρέπει να αλλάξει. Το να κρατάς το σώμα σου σε καλή φυσική κατάσταση, είναι ιδιαίτερα σημαντικό αυτή την εποχή του χρόνου, όχι μόνο επειδή σε βοηθάει στην ανακούφιση από το στρες και σε προετοιμάζει με τον καλύτερο τρόπο για έναν ενεργό, δυναμικό τοκετό, αλλά γιατί πραγματικά μπορεί να σου δώσει περισσότερη ενέργεια όταν αισθάνεσαι εξαντλημένη λόγω των αυξημένων σου υποχρεώσεων κατά τη διάρκεια των εορτών.

  1. Πέρνα λίγο χρόνο μονάχα με το μωράκι στη κοιλίτσα σου και το σύντροφο σου

Είναι αλήθεια ότι μπορείτε να δείτε αρκετούς από τους συγγενείς σας μονάχα μερικές φορές το χρόνο, αλλά οι οικογενειακές υποχρεώσεις δεν πρέπει να “καταναλώσουν” όλη τη ζωή σας κατά τη διάρκεια των διακοπών. Βρείτε λίγο ήσυχο χρόνο για εσάς και το σύντροφο σας, μιλήστε με το μωράκι στη κοιλίτσα σας, βγείτε βόλτα μονάχα μαζί του σε μέρη με τις αγαπημένες σας εικόνες, μυρωδιές και ακούσματα.

Νοιώστε υπέροχα και μεταδώστε σε αυτό όλα αυτά τα μοναδικά συναισθήματα, και αφήστε το να νοιώσει την ασφάλεια και την αγάπη σας ακόμα και μέσα στην κοιλίτσα σας.

  1. Βρές το φως το αληθινό

Μπορεί αυτή η εποχή να είναι ευχάριστη, όμως είναι χειμώνας και συχνά συμβαίνει το χειμώνα η διάθεση μας να μην είναι τόσο καλή. Πόσο μάλλον όταν μία εγκυμοσύνη μπορεί από μόνη της να προκαλέσει έντονες συναισθηματικές διαταραχές και να οδηγήσει μερικές φορές σε κατάθλιψη, αύξηση του σωματικού βάρους και κόπωση. Η διαρκής παραμονή σε εσωτερικούς χώρους μπορεί επίσης να σημαίνει ότι η έγκυος είναι περισσότερο εκτεθιμένη σε κίνδυνο ανεπάρκειας βιταμίνης D, μία βιταμίνη που παίζει σπουδαίο ρόλο στην αναπαραγωγή και τη σωματική υγεία και ευεξία. Ντύσου λοιπόν κατάλληλα και ένταξε στο καθημερινό σου πρόγραμμα παραμονή σε έναν εξωτερικό χώρο, κατά προτίμηση το μεσημέρι, για τουλάχιστον 15 λεπτά. Το μωράκι σου θα σε ευγνωμωνεί.

  1. Μάθε να λες ΟΧΙ

Κυριολεκτικά, βρίσκεσαι στην πιο ενδιαφέρουσα φάση της ζωής σου, καθώς μέσα σου αναπτύσσεται ένας μικρός ανθρωπάκος. Έχεις λοιπόν την υποχρέωση να λες ΝΑΙ μόνο σε ότι σε κάνει πιο υγιή και πιο ευτυχισμένη.

Σε κάθε τι άλλο επέτρεψε στον εαυτό σου να πει ΟΧΙ. Διανύεις μία φάση στη ζωή σου γεμάτη αλλαγές, τόσο σε σωματικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο.

Αυτοί που πραγματικά σε αγαπάνε θα σε καταλάβουν και θα σε αγκαλιάσουν ανεξάρτητα από τα ΟΧΙ και τα ΝΑΙ. Δε χρειάζεται να βρεθείς σε όλα τα οικογενειακά καλέσματα αν νοιώθεις κουρασμένη.

ΜΩΡΟ-ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Δεν πειράζει αν δεν προλάβεις να πάρεις για όλους τα δώρα που ήθελες, επειδή η ναυτία σου δεν σε αφήνει να ευχαριστηθείς μία βόλτα στα μαγαζιά. Και έχεις κάθε δικαίωμα να ξοδέψεις τις οικονομίες σου για το μωράκι σου και ας μην κάνεις δώρο σε όλους. Βασικά κάνε αυτό που νοιώθεις πως είναι σωστό. Κάνε ότι κάνεις με αγάπη.

Άλλωστε, αυτό δεν είναι και το νόημα των Χριστουγέννων; Να νοιώθεις και να μοιράζεις απλόχερα την αγάπη σου; Και αυτή τη φορά έχει διπλή αξία.

 

Αν αυτό το άρθρο σου άρεσε ή σε βοήθησε, μοιράσου το με αυτούς που αγαπάς!

Είσαι έγκυος; Αυτές είναι οι μόνες 10+1 συμβουλές που θα χρειαστείς φέτος τα Χριστούγεννα για τη φουσκωμένη σου κοιλίτσα.

Related Posts

Είστε έγκυος; Μη ξεχάσετε το εμβόλιο του κοκκύτη.

Είστε έγκυος; Μην ξεχάσετε το εμβόλιο του κοκκύτη Ο εμβολιασμός των εγκύων με το εμβόλιο Tdap προλαμβάνει τον κοκκύτη στα τρία τέταρτα των νεογέννητων μωρών, αλλά δυστυχώς λιγότερες από τις μισές εγκύους εμβολιάζονται, σύμφωνα με μια νέα έρευνα. Επιστήμονες από τα ομοσπονδιακά Κέντρα Ελέγχου & Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των ΗΠΑ ανέλυσαν στοιχεία της περιόδου 2011-2014

Κινητό στην εγκυμοσύνη: μπορείς να το χρησιμοποιείς άφοβα;

Νέα μελέτη σου δίνει την άδεια να το κάνεις. Σύμφωνα με μία νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BMC Public Health, οι επικοινωνιακές και γνωσιακές δεξιότητες των παιδιών δε φαίνεται να συνδέονται με το αν η μέλλουσα μητέρα χρησιμοποιεί το κινητό στην εγκυμοσύνη. Τα ευρήματα αυτά παρέχουν περαιτέρω αποδείξεις για την έκθεση σε ηλεκτρομαγνητικά πεδία

Θες να μείνεις έγκυος ξανά; Να τι πρέπει να ξέρεις

Ο πρώτος σας τοκετός είναι πλέον μία όμορφη ανάμνηση, και εσύ περήφανη μαμά σε ένα υπέροχο πλάσμα. Όμως να που πάλι έχει αρχίσει μέσα σου το βιολογικό σου ρολόι να κάνει τικ-τακ... Δεν έχει σημασία σε ποια ηλικία βρίσκεσαι, το μόνο σίγουρο είναι πως μέσα σου νοιώθεις έτοιμη να μείνεις έγκυος ξανά.

Θυρεοειδικά νοσήματα και εγκυμοσύνη: Τι πρέπει να προσέχει η μέλλουσα μαμά

Η μέλλουσα μαμά είτε πάσχει από κάποιο θυρεοειδικό νόσημα είτε έχει οριακής λειτουργίας θυρεοειδή είτε δεν είχε ποτέ μέχρι την έναρξη της κύησης σχετικό πρόβλημα, θα πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα κατά το 1ο τρίμηνο της εγκυμοσύνης και να κάνει τις απαραίτητες εξετάσεις ελέγχου της λειτουργίας του θυρεοειδούς. Οι διαταραχές στη λειτουργία του θυρεοειδούς έχουν σοβαρές

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.